Content marketing is een marketing techniek die door de creatie en distributie van kwalitatief hoogstaande inhoud (bijvoorbeeld tekst, afbeeldingen, video’s, e-books, whitepapers, nieuwsbrieven, etc.) probeert om de aandacht van de doelgroep zo vroeg mogelijk te trekken en daarna, door de het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit, potentiële klanten te overtuigen van uw eigen producten en/of diensten. In tegenstelling tot product marketing is niet het uitstralen door de Content Marketing van het positieve imago van het bedrijf en haar producten als het middelpunt, maar door het verstrekken van nuttige informatie en advies of aansprekend Entertainment moet het vertrouwen van de doelgroep gewonnen worden. En plaatst daarmee het eigen merk als een autoriteit – branding. De “truc” van content marketing inspanningen is het creëren en verspreiden van informatieve, adviserende of recreatieve aard, die worden gevonden door de doelgroep in de informatie acquisitie fase, waardoor het eigen merk te verankeren vroeg met positieve herinneringen in de geest van potentiële klanten. Voor het kopen van een product of het gebruik van de diensten wordt in het algemeen voorafgegaan door intensief onderzoek van potentiële klanten. De doelgroep onderzocht in deze fase veel meer informatie en oplossingen, zoals het product, dat alleen weerspiegelt de laatste stap in zijn aankoopproces. Door strategisch geplande content marketing maatregelen het bedrijf heeft de mogelijkheid om potentiële klanten te bereiken in een vroeg stadium en om te communiceren met het zonder te proberen om rechtstreeks aan hem te verkopen. De uitdaging is met behulp van een doordachte aanpak (strategie), de juiste content (inhoud) op het juiste moment (zaaien) te bereiken, op de juiste plaats (beïnvloeders), de juiste mensen (doelgroep). Monitoring en rapportage bieden belangrijke indicatoren over de verwezenlijking van de omschreven doelstellingen en de uiteindelijke analyse van de campagne levert belangrijke optimalisatie potentieel voor toekomstige campagnes. Wat is de beste manier om het te zeggen?Budget, tijd en capaciteit (intern en extern) zijn factoren die overwegen bij het selecteren van de meest effectief manier om de boodschap van uw merk/brand te communiceren; echter het is belangrijk om de voordelen en onderscheid van bepaalde content activiteiten ten opzichte van anderen te herkennen. Denk er aan dat elk onderdeel van de inhoud als een hulpmiddel gezien moet worden om uw klant te leiden naar het einddoel, geld uitgeven aan u. Het is de taak van de online marketing specialisten om te bepalen wat voor soort inhoud ze nodig hebben bij elke van deze onderdelen. Altijd nadenken over hoe je publiek iets vindt en hoe er tegenaan gekeken wordt en of men uw content online delen wil. Uw investering in de betrokkenheid met betrekking tot uw content moet ook invloed hebben op de bewustwording via search en social media netwerk doorverwijzing. De juiste manier van het inzetten/gebruiken van content marketing bepaalt het succes voor uw internet marketing strategie. |